בניית חנות וירטואלית

רבים מבעלי העסקים מבינים שבעידן הדיגיטלי, עסק שלא מתאים את עצמו למציאות בה לנוכחות ברשת יש תפקיד חשוב בכל הקשר במתן שירות איכותי ללקוח, פשוט יתקשה לשרוד. זאת הסיבה, שרבים מבתי העסק בישראל ובעולם כולו מעתיקים את פעילות המכירה שלהם מסניפים פיזיים לחנויות וירטואליות.

מדוע ניהול חנות וירטואלית מהווה מקור צמיחה לחלק לא מבוטל מן העסקים? כיצד השקעה בחנות וירטואלית יכולה למנף את העסק, לייעל תהליכים ולשפר את אפקטיביות המאמצים השיווקים של המותג? במאמר הזה ננסה להסביר לכם כיצד אנחנו ב uliels – יניב אוליאל נסייע לכם למקסם את התוצאות של המכירות של בית העסק באמצעות בניית חנות וירטואלית מקצועית.

אז מהם, למעשה, היתרונות שמציעה חנות וירטואלית לעסקים קטנים ובינוניים, וכיצד היא משתלבת במחזור חיי העסק?

בניית חנות וירטואלית

רבים מבעלי העסקים מבינים שבעידן הדיגיטלי, עסק שלא מתאים את עצמו למציאות בה לנוכחות ברשת יש תפקיד חשוב בכל הקשר במתן שירות איכותי ללקוח, פשוט יתקשה לשרוד. זאת הסיבה, שרבים מבתי העסק בישראל ובעולם כולו מעתיקים את פעילות המכירה שלהם מסניפים פיזיים לחנויות וירטואליות.

מדוע ניהול חנות וירטואלית מהווה מקור צמיחה לחלק לא מבוטל מן העסקים? כיצד השקעה בחנות וירטואלית יכולה למנף את העסק, לייעל תהליכים ולשפר את אפקטיביות המאמצים השיווקים של המותג? במאמר הזה ננסה להסביר לכם כיצד אנחנו ב uliels – יניב אוליאל נסייע לכם למקסם את התוצאות של המכירות של בית העסק באמצעות בניית חנות וירטואלית מקצועית.

אז מהם, למעשה, היתרונות שמציעה חנות וירטואלית לעסקים קטנים ובינוניים, וכיצד היא משתלבת במחזור חיי העסק?

עלות הקמה קטנה

עלות בניה של חנות וירטואלית לעסק יכולה להסתכם בכמה אלפי שקלים, תלוי, כמובן, בסוג החנות, בפלטפורמה עליה מקימים את החנות, במספר המוצרים ובחלוקת העבודה בין בעל העסק ושירות בניית האתר. אלא שהעלות הזאת הינה זניחה ביחס לנדרש מבעל עסק, כאשר זה מעוניין להקים חנות שיש לה סניפים פיסיים. המה וניהול של חנות וירטואלית אינם דורשים רישוי מגורמים כמו כיבוי אש או מהנדסים שונים, אין צורך בתשלום אגרות שילוט ורישוי וגם לא להמתין לקבלת אישורים והיתרים מגופים שונים.

תמחור קל ופשוט ויצירת מבצעים

בניית חנות וירטואלית תאפשר לכם כבעלי עסק גמישות מקסימלית בכל הקשור לתמחור המוצרים שלכם. במקרה שהחלטתם לעדכן את מחירם של מוצרים שונים, לא תידרשו לעבור מוצר מוצר ולסמנו בהתאם. העדכון הוא פשוט קל ונוח, ומבוצע במקום מרוכז אחד.

חנות וירטואלית תאפשר לכם גם ליצור מבצעים מורכבים, בהתאם לאסטרטגיה העסקית שלכם, ולהתאים את התמחור שלכם לתנאי השוק. לדוגמה, תוכלו לקבוע כי מבצע חל על המוצר השני ואילך, או שמבצע מסוים מספק הנחה גדולה יותר ללקוח בקצה, ככל שהוא בוחר לרכוש יותר מוצרים.

מתן שירותים ללקוחות גם כאשר בעל העסק לא נמצא

יתרון בולט נוסף שמספקת בניה של חנות וירטואלית הוא היכולת של בעל העסק להמשיך ולייצר מכירות בעסק גם כאשר הוא אינו זמין ומחוץ לשעות העבודה. תצורת השירות הזאת מאפשרת הפיכת החנות הוירטואלית לנכס דיגיטלי ממשי, ולאפשר לבעל העסק למקסם את ההכנסות בעסק אל מול המשאבים הקיימים.

במובנים רבים, ניתן להסתכל על חנות וירטואלית כעל מכפיל כוח: בעוד שבחנות פיסית נדרשת נוכחות של מוכרן מטעם העסק על מנת לשרת לקוחות, וקצב המכירות תלוי במידה רבה בקצב העבודה של המוכרן, הרי שככל שהדבר קשור לחנות וירטואלית, ניתן לספק באמצעותה שירות למספר בלתי מוגבל של לקוחות בו זמנית, וזאת ללא הפרעה לפעילות העסקית.

סיכונים מופחתים

כאשר אתם משקיעים משאבים בבניה של חנות וירטואלית לעסק, אתם יכולים להיות מוטרדים הרבה פחות מסיכונים סביבתיים שונים. סיכונים כאלו, יכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות רעידות אדמה, שריפה, או שיטפון, אך גם בסיכונים הכרוכים בשיפוץ הרחוב שבו נמצאת החנות, העדר חניה בכמות מתאימה, פעילות אכיפה מוגברת של פקחי חניה אשר מרתיעה לקוחות מלהגיע למקום ועוד.

חנות וירטואלית, לעומת זאת, חשופה פחות לסיכונים סביבתיים שונים, ויציבות התפעול שלה נחשבת לחזקה במיוחד אל מול תרחישי ייחוס שונים. ברור ומובן שגם מי שמקים חנות וירטואלית נדרש לנהל סיכונים בצורה מושכלת, ולשמור את ההון הדרוש כדי להתמודד עם התרחשות שלהם, אולם ללא ספק מדובר ברמת סיכון מופחתת ביחס לניהול חנויות פיזיות.

חשיפה לקהל יעד מגוון

בעוד שחנויות פיזיות מתאימות בעיקר על מנת להציע שירותים למבקרים שונים אשר נמצאים בסביבה הפיזית של החנות, הרי שניהול חנות וירטואלית יכול לאפשר לבית העסק להציע את שירותיו ומוצריו ללקוחות, בלי קשר לאזור הגאוגרפי שממנו הם צורכים את השירותים השונים.

עובדה זו מגדילה באופן ניכר את קהל היעד הפוטנציאלי של העסק ומאפשרת לבית העסק להיות חשוף לקהלים חדשים ומגוונים, ולמצות באופן איכותי יותר את פוטנציאל המכירות שלו.

חשיפה לקהל יעד מגוון

בעוד שחנויות פיזיות מתאימות בעיקר על מנת להציע שירותים למבקרים שונים אשר נמצאים בסביבה הפיזית של החנות, הרי שניהול חנות וירטואלית יכול לאפשר לבית העסק להציע את שירותיו ומוצריו ללקוחות, בלי קשר לאזור הגאוגרפי שממנו הם צורכים את השירותים השונים.

עובדה זו מגדילה באופן ניכר את קהל היעד הפוטנציאלי של העסק ומאפשרת לבית העסק להיות חשוף לקהלים חדשים ומגוונים, ולמצות באופן איכותי יותר את פוטנציאל המכירות שלו.

אפשרויות פרסום מגוונות

ניהול של חנות וירטואלית יכול לאפשר לבית העסק להינות משירותי פרסום מגוונים, המותאמים לאופי העסק, לצרכים של הלקוחות, ולפלטפורמות בהן הלקוחות פעילים.

למשל, בית עסק יוכל להזרים תנועה איכותי ומיידית של גולשים באמצעות פרסום בגוגל, ולייעד מוצרים או שירותים ללקוחות בזמן שהם מחפשים אותם. בית העסק יכול לעשות שימוש גם ברשתות החברתיות, כדי לייצר מסרים שיווקיים בצורה ממוקדת ומפולחת לפי קהל היעד. בית עסק יכול לעשות שימוש בערוץ המייל, ובערוץ הסמס, לפרסם כתבות יח"צ או לקדם אורגנית את האתר על מנת שגולשים יחשפו לעמודי המותג בתוצאות הטבעיות של מנועי החיפוש.

מגוון הערוצים הדיגיטליים שבאמצעותם ניתן להגדיל את החשיפה של המותג לקהל היעד הוא גדול מאוד, ומשתכלל מיום ליום. שימוש בערוצים האלו יכול לאפשר ניהול קמפיין אפקטיבי שגם ייצר לעסק תוצאות שבראיית עלות תועלת, יקחו את המותג שלב אחד קדימה.

פילוח קהל היעד ויצירת הצעות ערך מותאמות אישית

לא כל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים לקבל בדיוק את אותם מסרים שיווקיים. ניהול של חנות וירטואלית יאפשר לכם לנהל מספר קמפיינים במקביל, כאשר התועלות העסקיות המוצגות לכל פלח לקוחות מותאמים לצרכים של פלח הלקוחות הזה.

מגוון כלי שיווק מודרניים יוכלו לאפשר לכם לסווג ולאשכל את קהל הלקוחות שלכם על פי מגוון רחב מאוד של פרמטרים: גיל הלקוח, תחומי העניין שלו, המין שלו, היסטוריית הרכישות שלו, כוונת החיפוש שביצע, התחביבים שלו, תחומי העניין שלו ועוד ועוד.

מדידה

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בכל הקשור לניהול חנות וירטואלית הוא היכולת למדוד בצורה מדויקת את המאמץ השיווקי של בית העסק ואת תוצאותיו. בכלל זה, יכול בעל מותג המנהל חנות וירטואלית, להבין אילו קהלי יעד מגיבים טוב יותר ואילו פחות לקמפיינים השיווקים שלו, אילו מוצרים מוכרים יותר ואילו פחות, היכן עומד התמחור שלו ביחס למתחרים, מהם ערוצי השיווק שלא מייצרים תנועה איכותית לחנות, ואף גוזלים משאבים רבים בטיפול ובשירות לקוחות ועו ועוד.

מדידה כזאת, יכולה לאפשר לבית העסק, להתאים את השירותים והמוצרים שהוא מציע ללקוח, לתעדף ערוצי שיווק מסוימים על אחרים, לעדכן את המסרים השיווקיים שלו בהתאם לצרכים של קהל הלקוחות, ולהפוך את החנות הוירטואלית למכונה משומנת שמסייעת בייצור הכנסות באופן שוטף ואיכותי.

לסיכום

בניית חנות וירטואלית תאפשר לכם מגוון רחב של יתרונות לניהול העסק: היא תאפשר לכם להקים פתרון מכירה ללקוחות בקלות ותוך הימנעות מסיכונים מיותרים, לעדכן בקלות ובמקום מרוכז הגדרות שונות כמו תמחורים, וקטלוג מוצרים, ולמדוד את הפעילות שלכם בצורה מדויקת.