בניית נכסים דיגיטליים

בעידן שבו הצריכה שלנו הולכת וגדלה בקצב משמעותי, ואילו ההכנסה החודשית שלנו מעבודה לא גדלה בהתאמה, יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם מול הצורך בהקמה או רכישה של נכס שיסייע להם להגדיל את ההכנסה החודשית למשק הבית.

אלא שרכישה של נכס עלולה להיות משימה בלתי אפשרית עבור חלק גדול מהאוכלוסייה: היא כרוכה בהון ראשוני שלא תמיד זמין עבור הרוכש הפוטנציאלי, בהחזר חודשי גדול יחסית במקרה של נטילת הלוואה לצורך רכישת הנכס הפיסי, וגם בהתעסקות מרובה מול שוכרים של הנכס הזה, תיקונים, שיפוצים, טיפול בדיירים בעיתיים ועוד ועוד.

רשת האינטרנט מציעה לנו, במקרה הזה, פתרון מצויין: נכסים דיגיטליים. מהו נכס דיגיטלי? נכס דיגיטאלי הוא ישות אינטרנטית כמו אתר אינטרנט, רשימת תפוצה, קבוצת וואטסאפ, אתרי תמיכה, קבוצת פייסבוק, פרופיל אינסטגרם מצליח ועוד, אשר יכולה לייצר לנו הכנסות.

רבים נוטים להתבלבל בין נכס דיגיטאלי ובין רעיון ההכנסה הפסיבית. הקמת נכס דיגיטאלי אין פירושה לעשות כסף מבלי להשקיע משאבים כלל. כדי לייצר נכס דיגיטאלי מניב תצטרכו להשקיע לא מעט משאבים, לחקור, לשאול, למדוד את האפקטיביות של התהליך, וכל זאת כדי לבנות אותו בצורה מדורגת לאורך זמן.

אם תחליטו שאתם מעוניינים להקים נכס דיגיטלי, אנחנו נשמח ללוות אתכם בתהליך. אצלנו, ב uliel-media צברנו ניסיון בהקמה ותפעול של נכסים דיגיטליים בתחומים רבים ומגוונים, ואנחנו מספקים שירותי ייעוץ, הקמה ותפעול של נכסים דיגיטליים.

בואו ננסה לצלול פנימה ולהבין מהם היתרונות המרכזיים בהקמה של  נכסים דיגיטליים.

למה כדאי להקים נכסים דיגיטליים?

להקמה ותפעול שוטף של נכסים דיגיטליים יש לא מעט יתרונות שהופכים אותם לפעולות שכדאי יהיה לכל אדם פרטי עם אוריינטציה טכנולוגית לשקול בחיוב:

יתרון ראשון: הגדלת ההכנסה למשק הבית

כפי שציינו קודם לכן, המטרה המרכזית שלשמה מוקם נכס דיגיטאלי היא הגדלת ההכנסה למשק הבית. נכס דיגיטאלי שבנוי בצורה נכונה, ומושקעים בו משאבים כדי להפוך אותו אטרקטיבי בעיני גולשים ומתעניינים, יוכל לייצר עבורכם כסף באופן שוטף, ולסייע לכם לצלוח את המסע שבין ההוצאות וההכנסות עבור משק הבית.

יתרון שני: הרבה פחות סיכון

כל משקיע יודע שברכישה של נכס יש גם מימד של סיכון. כאשר מדובר בנכסים פיסיים, הסיכונים הם בדרך כלל משמעותיים: החל מסיכונים הכרוכים באישור המימון של רכישת הנכס, ועד לסיכונים סביבתיים כמו רעידת אדמה, שריפה, שיפוצים המתבצעים ברחוב, העדר חניה לבאי החנות וכלה בסיכונים הכרוכים בפריצה לבית העסק, גניבה או שוד.

כאשר מדובר בנכסים דיגיטליים, חלק ניכר מן הסיכונים האלו הופכים ללא רלוונטיים, ולמעשה, בראיה של סיכון מול תועלת, הקמה של נכס דיגיטלי הופכת להיות כדאית יותר.

יתרון שלישי: מהירות ההקמה

בעוד שבעולם הפיסי התהליכים דורשים לא מעט זמן וסבלנות, בין אם מדובר בהיתרים שונים, במשך הבניה של הנכס, בפינוי, הובלה, ארגון, סידור ושילוט, הרי שבעולם הוירטואלי נכס דיגיטלי ניתן להקמה בקלות ובפשטות תוך פרק זמן קצר יחסית.

יתרון רביעי: לא נדרשת השקעה ראשונית משמעותית

לצד העובדה שהקמת נכס דיגיטלי מתאפשרת בתוך פרק זמן קצר, חשוב יהיה להזכיר כי בניית נכס דיגיטאלי דורשת השקעה מינימלית, ביחס לאלטרנטיבות כמובן, של הון ראשוני. היתרון הזה מאפשר גם למי שאין ברשותו סכום כסף משמעותי לביצוע ההשקעה, ליהנות מן היתרונות שמספקת לו בניה של נכס דיגיטאלי.

יתרון חמישי: החזר משתלם יותר על ההשקעה

בסופו של יום, הקמה וניהול שוטף של נכס דיגיטאלי צריכה להחזיר את עצמה ולהיות משתלמת אל מול ההשקעה והעבודה הנדרשת. בעלי נכסים דיגיטליים נהנים בדרך כלל מתשואה גדולה יותר על ההשקעה שלהם ביחס להשקעות אחרות.

למה כדאי להקים נכסים דיגיטליים?

לאחר שהבנו את היתרונות המרכזיים שבבניה של נכסים דיגיטליים, בואו ננסה להבין כיצד בונים נכסים כאלו ומתפעלים אותם באופן שוטף. נציין, כי במדריך הזה אנחנו מתייחסים לנכס דיגיטאלי בתצורה של אתר אינטרנט משום שזהו נכס שנמצא בשליטה מלאה שלכם, ואינו כפוף לכללים של פלטפורמה כזו או אחרת שיכולים להשתנות בהתאם לאינטרסים של החברה מפעילת הפלטפורמה.

אז בלי להכביר במילים, אלו השלבים המרכזיים בהקמה של נכס דיגיטאלי:

בוחרים נישה, מבצעים מחקר מתחרים ומפתחים מודל עסקי

כדי שנכס דיגיטאלי אכן יוכל להניב לכם את התשואה שאתם מבקשים ליהנות ממנה, חשוב מאוד יהיה להכיר, למפות ולנתח היטב את סביבת התחרות. לא בכל נישה, בכל תחום ובכל איזור תוכלו לייצר ערך מוסף אמיתי לגולשים שיגיעו אל הנכס שלכם. בהקשר הזה, חשובה גם הצעת ערך אמיתית שתוכלו לספק, וגם תזמון נכון. אם המתחרים שלכם כבשו כבר את הפסגה בתחום המדובר, ייתכן שכדאי יהיה לחשב מסלול מחדש.

ההחלטה הבאה שתצטרכו לקבל היא מהו המודל העסקי שישמש לצורך הגדלת ההכנסות: האם תירצו להתפרנס מן התנועה של הגולשים, למשל באמצעות קישורי אפיליאייט? האם תירצו למכור מוצרים או אולי למכור לידים לשירותים? האם תרצו להטמיע פרסומות בנכס הדיגיטאלי? ההחלטה לגבי המודל העסקי שתטמיעו תשפיע, מן הסתם, גם על הדרך שבה תבנו את הנכס שלכם.

מבצעים מחקר מילות מפתח

ביצוע מחקר מילות מפתח יאפשר לכם להבין מה מחפשים גולשים במנועי החיפוש ולייעד עבורם תכנים שיספקו את הצורך שלהם בקבלת מידע או בביצוע פעולות. באמצעות מחקר מילות מפתח תוכלו להבין מהי רמת התחרות על הביטויים השונים שמחפשים גולשים, מהי רמת הכוונה שלהם לבצע התקשרות מול בית העסק, מהו נפח החיפושים החודשי של כל אחד מן הביטויים, וגם האם קיימים ביטויי מפתח שעבורם לא תירצו להיות מדורגים במנועי החיפוש, בין היתר משום שהם ייצרו עבורכם תנועה לא איכותית של גולשים.

בונים נכס דיגיטלי עם היררכיה מתאימה

בשלב הבא תבנו את אתר האינטרנט שיהווה את הנכס הדיגיטאלי שלכם, תוך הקפדה על היררכיה מתאימה של עמודי האתר, שילוב מילות המפתח במקומות הרלוונטיים, שמירה על היררכיית כותרות נכונה, שימוש בקישורים פנימיים על מנת לחזק את העמודים החשובים לכם באתר ועוד ועוד. 

מגבשים אסטרטגיית תוכן ואופטימיזציה

מרגע שהקמתם את הנכס, תירצו להזין בו תכנים איכותיים באופן תדיר, וזאת כדי לגרום למנועי החיפוש להבין שאתם מהווים אוטוריטה בתחום, ושכדאי יהיה לדרג את עמודי האתר שלכם גבוה בדפי תוצאות החיפוש. גיבוש אסטרטגיית תוכן שבאמצעותה תוכלו לתכנן אילו תכנים יפורסמו ומתי, בשילוב של אופטימיזציה של התוכן הזה לדפי תוצאות החיפוש, יסייעו לכם לקדם את עמודי האתר במנועי החיפוש השונים ולייצר לנכס הדיגיטאלי שלכם תנועה איכותית של גולשים.

מחזקים את האתר עם קישורים ואיזכורים חיצוניים

כדי לסייע לנכס הדיגיטלי שלכם להתקדם בדפי תוצאות החיפוש, תצטרכו לדאוג שלנכס הזה יהיה פרופיל קישורים חיצוניים איכותי ועשיר, שאותו תעבו עם פרופיל אזכורים איכותי לא פחות. כך מנוע החיפוש יוכל לקבל מדדים אובייקטיביים, יחסית, על האתר שלכם, ולהחליט שהוא מעוניין לדרג את עמודי האתר השונים.

מקדמים את הנכס בערוצים משלימים

קידום האתר בערוצים משלימים נוספים כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב, ועוד יאפשר לכם להדגיש בפני מנועי החיפוש את הסמכות שלכם בעולם התוכן שבו אתם עוסקים, ולזרז בצורה משמעותית את תהליך הקידום של האתר.